Kesayangan GincoMerahJambu

Random Beauty Tips

assalamualaikum..

siapa rindu kita sila angkat tangan ..


since sekarang my working life start from 10.00 a.m to 9.00 p.m sangat panjang dan sungguh tiada life .. kadang sangat sibuk sangat penat dan sangat stress ..

situasi nya adalah seperti yang berikut , 

berkerja dalam jangka masa agak panjang dengan pemakanan yang tak terkawal dan masa makan yang tak betul .. itu adalah normal bagi sesiapa pun yang bekerja .. kann .. 

tapi side effect nya bila kulit kusam, kering, jerawat tumbuh sana sini .. punca nya yang kat atas tu sampai satu tahap "ah biarlah apa nak jadi pun .. aku dah tak ada masa nak pedulikan diri sendiri lagi" 

tapi masalahnya ...

satu masa aku sedar aku tak boleh biarkan kulit aku terus terbiar sebab aku tak nak bila aku selalu stress aku cepat nampak tua .. kedut dekat muka aku keluar awal dari yang sepatutnya .. bila aku pegang kulit muka sendiri dah macam ade biji-bijik sebab kering sangat 

pada masa yang sama..

lagi beberapa minggu aku nak konvo .. nak jumpa kawan-kawan masa belajar tahun lepas .. and insyaallah for the first time aku akan jumpa mak along .. xkn aku nak angkut muka zombie ni?

......................................................

1. Meet Beautician 

ini adalah perkara yang sepatut nya dilakukan tapi tolong jangan datang supermarket jumpa promoter yang hebak kemain cakap produk dia terbaik sebab rumusan itu dan ini .. sebab mereka sebenarnya tak menolong awak .. mereka cuma nak jual produk mereka .. lebih baik pergi jumpa pakar kecantikan yang telah diberi krusus khas dan tahu produk apa yang sesuai untuk kulit awak

2. No Moisturizer 

gadis-gadis yang jerawat melata sekitar muka macam saya .. kita yang punyai kulit senang tumbuh jerawat ini sebenarnya tak boleh pakai pelembab sebab ia menambahkan minyak pada kulit kita (belajar dari pakar)

3. UV Protection Cream

sebab dah tak sesuai pakai pelembab maka kena lah pakai uv cream untuk halang matahari terus terkena kulit dan berlakunya jeragat .. tapi sekiranya ada gunakan cream yang kesan nya buat kulit anda kering .. tolong berhenti cepat sebelum kulit anda semakin rosak.. 

masih sedang ikut nasihat pakar dan masih ade parut-parut yang belum hilang dan masih ada jerawat baru nak kecut .. tapi yang best sebab kulit kita dah nampak makin sihat 
^_^ 

till then people
thank you






5 comments:

Unknown said...

cantik...hehehe

Ardini Izzati said...

Hai kakak lawa cantik comel! Akak memang cantik dahhhhhhhh :)

GincoMerahJambu said...

AZAM: hehe..tenkiuu

GincoMerahJambu said...

ardini izzati: hee..akk cntik dlm gmbr je lah

YouSOF said...

OK nak ulang komen di atas jugak, cantik. ;)


Syukur atas kurniaan yang diberi..