Kesayangan GincoMerahJambu

rokok dan kafein

assalamualaikum...

dear diary...,

hari ini aku berjumpa dengan seseorang yang datang ke kantin dan meminta segelas "nescafe o panas" dan kemudian meminta agar nescafe nya ditambah agar lebih pekat dan dia meminumnya tanpa melarutkan gula..

PAHIT....

kemudian selepas dua jam dia datang semula ke kantin dan meminta "nescafe o ais" .. kemudian berborak dengan kawan-kawan nya sambil menyedut rokok..entah dah berapa batang rokok yang dia sedut hari ni..

bayangkan yang berapa banyak rokok dan kafein yang diambil dalam sehari..aku bertanya pada seorang kakak

"kak..dia tu minum kefein banyak sangat..lepas tu merokok pulak..tak takot sakit  ke?"

dengan mudah kakak tu menjawab

"biar..senang sikit mati"

.............................................................................

4 comments:

budakijaupendek said...

hehe
tak baik tau mendoakan.
kata-kata itu satu doa.
tp kdg2 perokok mmg menjengkelkan orang sekeliling ^^

Drama Queen said...

bau asap rokok memang meloyakan. tp kt umah kt opis penuh ngan perokok2 tegar. mcm mne mau buat? kerajaan dh naik kn harga rokok tp dorang still x benti gak. how to do???

Aku Si Pujangga said...

amboi, jawapn bukan men smbng lg.. ish2..

Nurul Mazni Sawal said...

skang kecoh kat facebook, rokok tu haram.. urm.. para perokok kenalah ambik perhatian kan?? jimat belanjer rumah.. baiklah duit tu buat kumpul utk kawin :)