Kesayangan GincoMerahJambu

Berangan

assalamualaikum

saya sedang berfikir betapa "tak syoookk" rasa nya bila bekerja pada hari "cuti" .. oh macam ni lah rasanya bila dah bekerja .. dulu masa belajar tak sabar sangat nak keje.. sekarang dah kerja .. rasa nak belajar balik sebab masa belajar dulu hari sabtu ahad confirm cuti .. kalau ada aktiviti hari sabtu pun aku gagah lagi lari balik hari jumaat .. sobs! sekarang tak dapat dah nak buat perangai tak senonoh aku melarikan diri setiap kali kamsis buat aktiviti

hari ini saya nak share ape yang saya selalu angan-angankan hari ini dan beberapa hari ini disebabkan keadaan sekeliling yang 100% berubah..



- baru pagi tadi saya berangan yang one day i want to have my own blogshop and saya nak jual barang-barang perhiasan perempuan yang cantik-cantik dan comells..sebab bila kira-kira gaji saya , saya rasa i need to have side income .. saya nak jual rantai,gelang,cincin dan baju  .. saya bayangkan yang saya akan bersungguh-sungguh majukan bisnes saya .. dan ramai orang akan suka dan berpuas hati dengan service saya .. nanti saya nak nama kan blogshop saya "Adore Me" .. i wish my dream come true .. sebab saya nak orang kenal saya sebagai "syie mazlan. the owner of Adore Me fashion blogshop yang superrr lawa tu"

- dalam masa dua minggu ni saya perasan yang a few people keep asking me about my engagement/wedding "syie..bile nak kawin ni" "syie..syie plan bila ye nak kawin" "bila agak-agaknya syie nak tunang" and that question come from kawan-kawan lelaki n ex boyfriend .. termasuk soalan "syie..agak-agak untuk tunang berapa ye kosnye" huaaa! dah macam aku pernah tunang pulakkk .. tak pasal aku pulak yang berangan nak bertunang , nak ada majlis yang kecil .. nak ada pelamin tunang yang sweet n simple .. tapi berangan tak boleh lebih-lebih .. tak nak saya pulak yang nampak beria-ria sana sini padahal along tu relax je tak cakap apa-apa..bila mengadu dengan dia pasal benda ni mesti dia suruh cakap "nak kwen tahun depan" .. huh?


as budak perempuan memang selalu ada je benda yang difikir setiap hari ..macam masa kecik-kecik dulu selalu berangan nak jadi cantik macam mama bila dah besar nanti maka setiap hari akan main kasut tumit tinggi mama dan gincu mama habis patah-patah aku kerjakan .. lepas tu berangan nak jadi cikgu bila dah besar .. maka setiap hari akan conteng papan putih kecik dekat rumah sambil berangan ada anak-anak murid yang faham aku ajar ..

3 comments:

iAmCekbolat said...

oh perempuan.. hehe..
anyway jom join bolat..
http://emybloggergirl.blogspot.com/2011/11/jom-join-segmen-10-perkara-pelik.html

GincoMerahJambu said...

nanti syie join ye

Ir. Jamal said...

Nak kawin jugak la..hehe..

Oil and Gas Blog