Kesayangan GincoMerahJambu

Tips: Makeup Disaster Solution

assalamualaikum..

basically aku bukan lah seorang yang akan memakaikan muka aku makeup..di ulangi makeup..setiap hari..walaupun pada mata kasar anda semua aku seorang kaki makeup,perempuan yang suka comotkan muka,orang yang suka sembunyikan wajah sebenar..atau apa sahaja tanggapan anda terhadap orang macam aku..but its up to you..i do love makeup soo much .. tapi aku bukan si gila nak pakai makeup setiap hari .. dan

"kalau ada antara korang yang lalu jalan dari tangkak ke muar setiap pagi lepas tu terjumpa seorang budak perempuan tinggi-tinggi..pakai seluar hitam..bawak beg warna putih besar gedabak, pakai t-shirt merah besar gedabak..berwajah macam lepas bangun tidur .. tak syak lagi" ... AKU LAH TU!

ngeh ngeh..


membajet bahagia saat kerja setiap hari


tapi semalam masa aku pegang-pegang pipi aku .. ish! .. apesal ade bintik-bintik halus dan banyak pulak tu .. di sebab kan aku tahu apa sebab nya cuma sebelum ni tak pernah terjadi pada kulit aku .. mari aku share cara aku mengatasi masalah kulit aku yang berbintik-bintik halus terutama nya kepada mereka yang macam aku .. seharian melekapkan muka dengan makeup ..

the problemos : 

selepas seharian melekatkan muka dengan makeup (im the bridesmaids) yang perlu nampak cantik plus melepaskan gian untuk makeup .. maka ke esokkan harinya saat bangun pagi mendapati wajah ditumbuhi bintik2 halus yang banyak terutamanya di sekitar pipi dan hidung tinggi ..

the solutiontos: 

- perkara pertama haruslah membersihkan wajah .. anda boleh menggunakan apa sahaja jenis pencuci muka yang sedang digunakan sekarang..aku lebih suka membersikan muka menggunakan alat pencuci muka yang khas..sebab..lebih bersihh

-perkara kedua wajiblah lap muka tu 



cara nya ialah dengan menggukan peeling mask..apa sahaja jenis peeling mask yang anda ada..aku memilih yang ni sebab ianya lebih ringan dan aku tak mahu dia menyerap terlalu banyak kelembapan kulit aku ..

and now my skin is getting better cuma perlukan lebih penjagaan 

girls:

cantik bukan lah hanya kerana makeup yang berkepuk-kepuk tetapi asalnya kulit yang sihat .. kerana bila anda mempunyai kulit yang sihat anda tidak perlu terlalu bergantung pada makeup sepenuhnya..

bye bye people

do follow me on my twitter


13 comments:

Miss Xyz said...

btul tu.. nmpk lgi cntik klu x make up (bgi syelah).. sbb nmpk naturally beautiful.. hekhek

Mahfuzah said...

kak syie mcm mne pon cantekk.
seriously:DD

susulemakmanis said...

kamu cantik dear~!

Nurul Mazni Sawal said...

betol tu.. akak pun kalau boleh tak mo bergantung pada mekap semata2.. :)

♥AienNajwa♥ said...

Natural lebih cantek dari makeup..u xmakeup mmg chumel ~ (",)

GincoMerahJambu said...

miss xyz: yes..semua orang ada pandangan masing-masing kn

GincoMerahJambu said...

mahfuzah: aloo..malunye akk..sorok muke dalam selimut jap

GincoMerahJambu said...

susulemakmanis: same goes with u dear

GincoMerahJambu said...

nurul mazni syawal: betul tu kak..same2 lah kta..makeup is a hobby bukan kewajipan

GincoMerahJambu said...

aeinnajwa: maalu2..tenkiu dear

LAici KAng Ais said...

mmg dah comel ni. tak pyah dah makeup.:)

Botak said...

guna clorox boleh? hahahaha..

khairul akmal bin azman said...

comelnye

rase nak gigit2 je..hehe