Kesayangan GincoMerahJambu

Noni Fiona

assalamualaikum..

selamat hujung minggu..selamat bercuti potong gaji untuk aku..selamat tidur dengan lesen boleh bagun lambat esok pagi..dan selamat pengantin baru(bukanuntukaku)  untuk yang berkahwin minggu ini..

sekarang ni baru selamat sampai dari seremban n9! dua hari satu malam aku berkampung kat asrama Sekolah Datuk Abdul Rahman (SDAR) .. tapi lain hari lah aku cerita apa yang aku buat duduk asrama sekolah tu..

...............................................

tahu tak apa rasanya bila ada orang yang mampu buat kita gelak sepanjang masa?
tahu tak tak apa rasanya bila setiap kali kita pandang dia kita rasa semua masalah kita hilang?
tahu tak tak tak apa rasanya bila setiap kali bangun tidur dia yang kejutkan kita?


rasanya ialah seperti

- kita nak dia sentiasa ada dengan kita dan kemana pun kita pergi kita nak dia bersama kita..yes!..sentiasa bersama..


dan bila dia ada dengan kita/di sisi kita..kita gembira

dan bila dia buat kita gembira dia buatkan kita semakin hari semakin bertambah sayang pada dia .. pergi mana-mana pun wajib nak bawak dia



i know dia bukan lah secomells kucing parsi .. kucing siam .. kucing kaki pendek yang korang beli beratus-ratus hinggit dekat kedai .. dia cuma se ekor kucing kedai makan yang kami jatuh cinta pada kali pertama pandang dia .. (eh korang pernah rase tak ni?..JATUH CINTA PANDANG PERTAMA)

yang kami pelihara dengan penuh kasih sayang


nama dia noni fiona..se ekor kucing betina yang memiliki aset ekor yang sangat panjang..se ekor kucing yang sangat aktif dan sewajibnya kejut aku setiap hari sebelum jam 6.30 pagi atau paling awal jam 3.45 pagi..se ekor kucing yang akan buat bising sepanjang masa bila letak dalam sangkar..se ekor kucing yang suka tidur atas perut aku.. se ekor kucing yang akan cari jalan untuk masuk dalam selimut aku bila aku tak layan dia..

jugak

se ekor kucing yang sangat mementingkan keselesaan diri dan kecantikan diri .. yang lebih suka makan ayam daripada ikan .. lebih suka makanan kucing dari nasi .. dan lebih jinak terhadap perempuan berbanding lelaki





*gambar terbaru tuan kucing*

saya seorang perempuan yang tak suka kucing..yang takut untuk dekat dengan kucing satu masa dulu kini semakin mencintai haiwan kesayangan Rasulullah s.a.w..


8 comments:

sebab aku perempuan said...

hoyeh! lama x tinggal jejak kn? alololo shuweeet nye nama beliau, ehek, ha'ah kn dulu kak x suka kucin, ape rahsia nya? :) #kak, nak rabbit :)

GincoMerahJambu said...

rahsienye..cz jatuh cinte tibe2!..rabbit? ade2..nenek sblh rumah akk ade bnyk rabbit..g mnx sekor

Ckin Kembaq said...

sama macam sorang kawan ni..peminat kucing.. ^_^

Cik Jingga said...

dlu ada bela.. anak kucing pastu tpaksa buang.. sbb ada bdak asma + abah xbg..woo..dh jga dr kecik..sayang ja buang.. hehehe.. skrg bela kura2 ja la.. btw Noni Fiona pggil pa? FIona?

GincoMerahJambu said...

ckin: ade kwn minat kucing jugak ye

GincoMerahJambu said...

cik jingga: tapi betul la 2..xleh bela kucing kalau dalam umah ad yg sakit asma..kami pnggil noni..heee

Ckin Kembaq said...

a'ah..memang peminat kucing sangat2...sejak tengok keminatannya tu, baru berani nak letak kucing atas peha..sbb sblum ni tak penah pun buat cmtu... ^_^

khairul akmal bin azman said...

kucing parsi mahal loh...