Kesayangan GincoMerahJambu

OCTOBER FAVOURITE

assalamualaikum,

ampun dan maaf dipinta sebelum hamba meneruskan bicara kerna hamba tahu blog ini sudah berminggu tak diserikan dengan cerita terbaru, update terkini, info yang ntah betul ntah tidak, pengalaman yang selalu aku cerita macam dulu-dulu *krikkrik , 

syie hilang bersebab, dan bangun semula bersebab (^_^) dan berjanji mulai hari ini akan rajin-rajin update blog supaya korang yang view blog kita hari-hari ni ada sesuatu untuk dibaca, tapi tak janji update hari-hari taw..taw taw.. 

kita biziss gilosss, sampai nak snap gambar makan bege triple special letak cheese pun tak sempat, =)  dah la bizi lepas tu stress lepas tu jerawat berlambak sebab stress lepas tu kulit kusam gile sebab tak cukup rehat, sedih tau kerja seorang customer services ni, enkorang besok belajar biar rajin-rajin biar jadi boss jangan jadi kuli.



tantekk tak gambo iteww dalam circle giteww, *eh geli

instant mask ni dah review dari bulan lepas lagi dan masih masih menjadi barangan kesayangan ini, beli sampai empat dengan harapan guna seminggu sekali, tapi non hado..dah masuk minggu keempat tapi baru dua pack pakai, konon beli yang firming tu supaya ada shape sikik pipi ni tapi, .. yang firming tu seriously tak best! yang whitening tu masih dalam peti ais tak berbukak dan yang sentiasa dihati mestilah oil control,



sebenar nya awal bulan sepuluh hari tu ada terniat nak buat satu entri untuk cabar diri sendiri guna barang makeup murah..MURAH.. sebab syie ingat lagi dulu-dulu masa belajar beli barang makeup, masa tu sekolah lagi mana merasa nak ada duit banyak2, beli eyeliner pun harga RM 2.90 beli mascara pun RM5.00 lepas tu mata dapat efek lebam sebab barang murah dan cair tidak berkualiti.



tapi sebab tetiba termasuk dalam kedai mini area bukit gambir ni nampak banyak gile barang makeup murah yang berjenama syie pun teringin cabar diri sendiri guna semula eyeliner murah, macara murah..hew hew

mascara: 

falsies volume express by maybelline kalau beli kat watson/guardian RM35.++, tapi beli di kedai barangan tiruan cuma RM9.90..superrr murah, dan kalau korang tahu mascara falsies yang asli kita tak perlu gunakan pelentik bulu mata sebab bila sapu je mascara ni automatik bulu mata jadi lentik, macam dah dikepit sebelum tu, ini juga terjadi bila pakai falsies tiruan...senang kerja sekarang tak payah kepit-kepit sapu je falsies bulu mata dah melentik sekali siap coat dengan mascara.. 

cuma beza nya mungkin dari segi kualiti cecair agak kurang kot, sebab terlalu cair.

eyeliner:

RM6.90 and i hate it.. sebab bila pakai dalam sejam dua eyeliner hitam tiba-tiba bercapuk lepas tu ada warna-warna putih..tak mungkin kulat pada eyeliner?. 




haii, syie dalam bilik baru yang ermm2, macam homestay bak kata adik sebab luas sangat lepas tu kosong je kat dinding tu...kkk, kita tunggu gaji bulan ni kasi isi penuh-penuh.

ok babai,

tak lama lagi masuk bulan sebelas, *bunyi kaca pecah













3 comments:

Pn Ayu said...

wahhh..comel bilik syie.pinky2 gitu =)

Anonymous said...

tq share ye k

boni kacak said...

wah...comellah awek dalam gambar ni.hehe.. nak ngorat boleh?hahaha :P