Kesayangan GincoMerahJambu

ALHAMDULLILAH..syukur aku dilahirkan sebagai anak sulung

assalamualaikum..


(p/s: entry ini tidak bergambar..tiada butang dislike kat sini..yang ade cuma butang LIKE)

aku rase semua orang tahu yang menjadi anak sulung bukan lah seperti kacang goreng je! tapi aku sentiasa bersyukur sebab dijadikan anak sulung..at least aku tahu buat kerja rumah, ade sifat bertanggungjawab dan reti jage adik-adik..

kalau tidak..aku mesti tak reti nak buat semua tu..

orang cakap anak sulung ni contoh kepada adik-adik..mungkin aku tak sebijak adik-adik aku tapi aku tengok adik-adik aku masih hormatkan aku walaupon kadang-kadang aku rase diri ni tak boleh diharap je.."harap je ade lesen kereta..drive sendri pon tak pernah"

terima kasih Ya Allah kerana kau jadikan aku anak sulung

bila dewasa menerjah hidup kita..

ada diantara ahli keluarga kita semakin menjauh tanpa dia sendiri sedar..mungkin semakin tenggelam dalam keindahan nafsu..

mungkin keluarga bukan yang utama

mungkin kasih sayang antara kita semakin hilang...

"kakak rindukan kebahagiaan kita dulu"

aku mungkin banyak cacat cela nya..tapi tak usah di hebah kepada yang bukan antara kita ada pertalian darah..aku akan sentiasa berusaha menjadi lebih matang dan mampu membahagiakan hati setiap insan yang aku sayang

3 comments:

tyka said...

kita anak bongsu. hehe

Pendamba Mawar said...

zulkanaim faiz melawat..bace entri tapi tetarik tgok pic 20tahun..akahs..keke

zety madu said...

smelah..
aku ank sulung gak..
dan aku pun arap jew ada lesen kreta..
tp xbwak pon..
ekekkee