Kesayangan GincoMerahJambu

Soalan Dari Hati

assalamualaikum..

mari bercerita tentang cinta  *asyik cerita pasal kecantikan jeee..bosannnn....

Macam mana nak buat supaya aku tak sakit hati dengan dia?

masalah yang selalu terjadi pada pasangan yang baru-baru je bersama 

*percaya lah saya pun pernah lalui ini dan ianya memang sakit hati selagi kita tak dapat faham dia

kita baru masuk dalam hidup sesorang tu dan kalau sebelum ni kita hanya fikir tentang hidup sendiri sekarang tak lagi..kita ada sesorang lagi untuk kita fikir dan untuk kita jaga hati nya..means hidup kita totally berubah!

selalu nya untuk memahami seseorang amat memerlukan masa..so take your time..tapi jangan terlalu lama sehingga pergaduhan demi pergaduhan yang membosankan akhirnya berpisah...

kalau kita betul menyayangi diri nya pasti kita mampu faham dia tanpa banyak alasan...

paling tidak pun belajar untuk meletakkan diri kita di tempat dia sebab bukan semua pasangan suka hantar "report card" setiap saat untuk maklumkan apa yang mereka sedang buat dan bukan semua pasangan suka usung bf/gf mereka ke semua tempat...walaupun kalau buat macam ni lagi senang faham life dia..


masalah yang terjadi pada pasangan yang dah lama bersama

ingat dah lama bercinta/kahwin tak ada masalah ke? siapa cakap tak ada?

kadang-kadang sebab dah lama bersama jugak boleh jadi punca sakit hati .. sebab dah terlalu selesa sampai rasa tak perlu cakap "saya sayang awak" pada pasangan dan lupa "adakan masa untuk si dia" .. selalu nya perempuan yang rasa macam ni pun..

hey awak:

apa kata awak semarakkan balik rasa cinta awak untuk dia walaupun dah banyak tahun kahwin/bercinta..(mase nak ngorat dulu tuu...) tak salah kan buat macam masa mula-mula bercinta tu?

*i hope my future husband will always be like "masa tengah bercinta"

remember:
 dalam sesuatu hubungan persefahaman dan komunikasi sangat penting .. belajarlah membina komunikasi yang terbaik dengan pasangan anda ..


angry bird adik-adik saya
*paling suka yang merah tu sebab sedap pelukkk*

nota gincopink:

hye korangg..hari ni tibe-tibe nak bagi nota

saya tidak lagi approve sebarang friend request dekat facebook saya atas sebab "saya tak nak orang kawan dengan saya lepas tu meluat dengan life saya.." lepas tu "stalker saya puas-puas dan mula buat cerita dogeng tentang saya" TETAPI kalau korang nak kawan dengan saya bolehhh jeee asalkan HATI IKHLAS lebih-lebih lagi PARA BLOGGER..korang just PM INBOX facebook Syie Mazlan "saya nak kawan dengan syie" saya sendiri akan add korang..

saya bukan sombong tetapi cuma mahu lebih berhati-hati sebab saya tak tulis semuanya tentang life saya dekat blog

untuk tutorial semalam tu..terima kasih atas feedback yang membina

No comments: