Kesayangan GincoMerahJambu

KEJAYAAN SEORANG PENTERNAK LEMAK TEPU

Assalamualaikum..

makin lame aku duduk dekat rumah ni makin berjaya kerjaya aku menternak lemak tepu untuk badan tersayang ni hah..sekejap tadi jarum penimbang tu dah tunjuk angka 50..ohh apakah ini? lagi sepoluh hari aku duduk dekat rumah rasenye dah boleh jadi 55 pulak..tak sanggop aku weyh!

aku masak tak sedap!
ade orang nk buat bini tak ni?


antara aktiviti-aktiviti aku mase dekat rumah ni selain bagun pepagi sidai baju, kemas rumah, termasuk jugak kerjaya wajib seorang anak dara (for my home :)) iaitu memasak!..Dan selalunye bile aku dah start diberi tanggungjawab memasak maka secara automatik aku jadi serajin-rajin syizazima..heee..

antara simbol kerajinan aku:



wah! semakin terer ko syie!
*oke ini tipu

bertuah lah kalau aku dah pandai masak ciken cop ni, buat ayam dia tu aku taw lah beli je yang frozen tapi buat kuah dia tu..sampai sekarang tak pandai lagi..(takpe t aku menuntut dgn chep wan)..

yang aku buat ni hah! bende yang aku selalu buat sebab fevret aku dengan adik-adik dekat rumah ni..tapi kali ni resepi baru..tapi sangat puas hati!..nyum-nyum..aku buat sendiri ye termasuk sos krim untuk puding ini..sekali!..oll by my own..daripada proses beli bahan sampai terhasilnye puding ini..


puding roti wink-wink


nota kaki: 
1.lepas ni kene belajar buat bengkang pulak
2. cukup tiga bulan aku memasak setiap hari..aku ready lah kirenye nak kawen
3. sile join contest saya suka ice cream!

2 comments:

Dekcik said...

hehe..xpe2 bljr msk ckit2 t lme2 pndai lah..

entry baru klu rajin singgah..=)
http://sweetchoc91.blogspot.com/2011/05/owh-lelaki.html

GincoMerahJambu said...

hehehe..btol2