Kesayangan GincoMerahJambu

Chuggington

assalamualaikum..

sambil tahan perut kecil yang bernyanyi nyanyi minta makanan sebab bagun tidur je mesti rasa lapar..

entri ini ditaip secara perlahan-lahan supaya tidak terlalu mengikut nafsu makan

sambil itu mata sedang menatap kaca televisyen yang sedang menyiarkan siri kartun kegemaran adik-adik iaitu Chuggington! tiba-tiba aku pun ter jatuh hati pada kartun yang sangat comell ini..selama ni cuma mendengar budak-budak suka sangat tengok kartun ni


kartun kereta api yang sangat comel

ketiga-tiga bijik kereta api ini adalah kereta api pelatih di chuggington


mari kita berkenalan dengan watak-watak tercomel ini

Wilson

Wilson ialah kereta api paling muda dalam cerita ini..suara latar ini lemak lembut je aku dengar..comell! Wilson ini adalah sebijik kereta api yang sangat ceria dan penuh dengan semangat

Koko

si comel ini satu-satu nya kereta api perempuan dalam cerita ini..dia mahu nampak cantik! aku suka sangat warna-warna di badan dia tu..comel je suara dia ni

Brewster

Brewster ini dibina khas untuk bawak barang-barang yang berat! tengok lah warna dia serius je kan..Brewster ni akan sentiasa bersedia untuk menolong kereta api lain..moral value yang sangat baik untuk adik-adik

selesai bekenal-kenal lan..ade lagi watak lain tapi ini watak utama..aku rasa tempat kereta api ni sangat cantik aku tengok pun terpegun sekejap..tapi aku paling suka tempat tidur mereka


comel kan


aku tengok cerita ini tadi di Disney Junior!



3 comments:

amir aizat said...

layan pagi2 la dlu,hehe

GincoMerahJambu said...

hahhaa..taw xp

P U T R Y said...

chunggi-4 chunggiton ~ HAHA !
so cutee . my anak buah suke sangad tengok cite nie . :D