Kesayangan GincoMerahJambu

Aku nak yang KAYA je

assalamualaikum..

pengakuan:

aku memang suka yang kaya-kaya sahaja
kalau boleh nak segala nya mewah sahaja
nak pakai Samsung Galaxy Tab
beli makeup jenama MAC atau Bobby Brown
beli baju keluaran Guess atau beg tangan berjenama Louis Viutton

 
 
along: tolong jadikan ini hantaran bertunang nanti.

bergembira lah hidup kalau sekaya itu..tak payah aku belajar buat kerja rumah hari-hari kan..belajar kilat kan kuku je setiap masa..eheh

tapi aku tak tipu bila cakap aku suka yang kaya contoh nya:

RICH Chocolate Pudding 
siapa suka sangat makan coklat itu mari kita cuba buat pudding coklat yang sangat kaya dengan coklat hingga terbau-bau aroma coklat nya dan bila masuk dalam mulut terasa coklat nya..nyum2..

ini merupakan cucian mulut berbuka puasa semalam

resepi:
- 1 paket agar-agar
- 1 cawan gula
- 1/2 cawan serbuk coklat
- 4 1/4 cawan air
- 4 sudu tepung kastard
- 1/2 cawan susu tepung
- 1 sudu teh esen vanilla
- 2 sudu besar buttercup (aku guna majerin je)
- 1/2 sudu teh garam

caranya:
1. masak dahulu agar-agar bersama air dan gula sehingga agar-agar itu benar-benar hancur
2. masuk kan semua bahan-bahan lain kecual majerin
3. setelah agak likat masukan majerin

lepas tu masukkan dalam bekas yang comel mengikut kreativiti korang tapi pastikan basah kan sedikit acu tersebut supaya nanti bila dan siap senang nak keluarkan

aku guna bentuk love-love
thanks for reading..

kalau anda suka blog syie sila la like page syie..yang dekat sidebar tu jee..

4 comments:

Si Pujangga said...

wah, sedapnye.. :)

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

puding oh puding

sedapnye . terliur dah tengok . hehe

:)

GincoMerahJambu said...

si pujangga: taw xp..ehehe

GincoMerahJambu said...

ini belog saya: tahan kejap taw..puasa2