Kesayangan GincoMerahJambu

cakap tentang hari raya saya

assalamualaikum..

"SELAMAT HARI RAYA KORANG!"
*sambil tadah tangan minta duet raya*

hari ini baru aku sempat nak menghupdate blog untuk edisi hari raya..hari raya tahun ini sangat padat dengan sangat banyak tempat nak pergi ..

sangat seronok sebab dah beso macam ni pon masih ramai yang sudi bagi duet raya!
*sambil sengih-sengih bila orang bagi duet raya*


"persediaan meja makan"
bunga hiasan yang digubah indah oleh aku dengan adik aku masa malam raya

tahun ini sama macam beberapa tahun sebelum ini iaitu wajib balik beraya dekaat Johor..
banyak betul kerja bila balik rumah yang tak berpenghuni..

- mop lantai
- basuh semua sarung kusyen
- cat rumah
- bentang carpet
- pasang langsir
- lap habuk

termasuk sambil bergaduh dengan cik tikus yang suka membuang air kecil di merata tempat..tak sabar pulak nak duduk rumah sendiri tak lama lagi! masa malam raya lepas je tarikh hari raya di umum kan..

berdentum-dentum bunyi segala jenis mercun dari seluruh kampung aku

"seronok woi raya dekat kampung sebab boleh cacak pelita keliling rumah"


di pagi hari raya maka wajib lah ada gambar keluarga dan minta ampun maaf
sebak sekejap..

masa dekat rumah nenek..


ramai pulak pakcik n makcik aku balik rumah mak mertua masing-masing
maka raya pertama tahun ini tak lah semeriah masa tahun lepas

lepas bergambar bagai kami belepas untuk berhari raya dekat rumah atuk-atuk saudara..tema raya family aku tahun ini ialah HIJAU.. ramai pulak family yang pakai baju warna hijau raya ni


yeah! 
sengaja beli baju sesama design tahun ni


adik kakak!

antara pemandangan hari raya yang paling aku suka ialah bila tengok budak-budak bukak sampul duet raya
"dalam hati ada hajat nak bagi duet raya dekat budak-budak..tapi tak kesampaian lagi tahun ini..insyaallah tahun depan ada rezeki nak bagi budak-budak duet raya"


di sebab kan dalam family aku cuma sorang je yang duduk dalam kategori "kanak-kanak"

maka


alolo..comel nye dia dapat duet raya!

dan aku juga mengalami kesukaran yang agak kronik untuk pakai pashmina pada hari raya..jenuh belajar dekat youtube cara pakai pashmina semua nya tak menjadi..akhirnya..tercipta gaya sendiri inspired by hana tajima..

senang..
tak perlu pakai inner neck pon
dekat leher pun tak rimas..

dan juga usaha untuk mendapatkan kulit yang macam dulu juga berhasil..
Alhamdullillah


kecuali parut akibat kedegilan zaman kanak-kanak..

sampai sini saja entri hari raya edisi pertama hari raya..
nanti syie update lagi..edisi berhari raya beramai-ramai + derita hari raya
sobs!

p/s: masih belum sempat beraya dengan along sebab tak sempat nak jumpa langsung...dia balik sini aku balik johor..aku balik sini dia balik akademi balik..sobs!
yang penting duet raya dah dapat..
lalalala

4 comments:

Eqa Yazid said...

gambar raye dgn cik abe tade ke . hikk :D

GincoMerahJambu said...

hahaha..tak beraya dgn cik abe lg pon..

Penyu said...

selamat hari raya !



#comel ah blog ni.

AimiiiLove said...

bestnye raye!