Kesayangan GincoMerahJambu

"Jangan paksa-paksa bang"

assalamualaikum...

baru selesai menjalankan rutin sebagai seorang blogger ..
dan juga masih penat bersoal jawab dengan abang Paskal yang datang kantin tadi
"dah orang tak nak bagi nombor telifon tu dah lah..tak payah la merayu-rayu..ingat aku senang-senang ke nak bagi nombor telifon dekat lelaki?"

memang jangan harap la nak dapat
..................................

hari raya ke tiga baru lah semua ahli keluarga wak wan dapat berkumpul beramai-ramai
syie tak ada gambar masa hari raya ke dua sebab kamera rosak..sobs!

hari raya ke tiga aku sebenarnya tak berada dalam mood raya dan rasa nak duduk rumah je..
hati tengah panas woi! dah la kaki melecet..

malas pulak nak cerita panjang-panjang..aku letak gambar banyak-banyak jelah ye


kalau boleh aku nak beraya pakai selipar je tapi mak cik aku cakap
"JANGAN"
"meh pakai kasut cik na"

girls kan suka sangat pakai kasut bertali-tali belakang jadi di sebabkan terlalu minat kasut jenis macam tu..
aku sampai tak ada kasut yang botak belakang

bila saat-saat menderita macam ni baru teringat..selipar je lah satu-satu nya yang tak ada tali belakang


family capture lagi!

suasana bila beraya beramai-ramai..dengan kanak-kanak yang ramai




kenapa la kazen-kazen aku belah mama ni selalu buat aku terasa tue..
tsk!
.................................................

kan aku cakap aku tak ada mud nak beraya


muka sembab..mata macam tak nak bukak..tudung gelembung sana sini


terasa agak kurang ajar bila salam orang tua berdiri macam ni
.............................

tapi lepas sejam tu aku ok je balik..buat tak tahu lebih baik daripada tunjukkan perasaan yang orang tak faham kan..lagipun masa raya tak elok marah-marah

masuk je dalam satu rumah ni..aku terus nampak balang kek lapis sarawak...
maka dengan pantas aku duduk dan ambil balang tu..mahal woi kek tu
*niat nak makan sorang..buruk betul perangai...*


nampak tak tahap ketamakan budak tu..kiri kanan pegang kek lapis tu



hari raya tak boleh marah-marah

3 comments:

♥ Dea ♥ said...

kaler pepel gitu... slmt hari rya!!..:P

cikwahidaidris said...

eh eh same la. saya pon baju raya kaler purple. ^^.

Aku Si Pujangga said...

wah.. ni kampung kat mne?

selamat hari raya.. hehe.. :)