Kesayangan GincoMerahJambu

Mom Day In Advance

assalamualaikum..

happy weekend people!!

eh happy tak? sekarang aku dah boleh kira hari guna jari sebab tak lama lagi nak pakai jubah nak naik pentas nak terima diploma .. hewhew .. walaupun aku tak nampak macam excited but actually sangat excited untuk banggakan mak ayah ..

situasi setiap kali balik kampung untuk kenduri kawen dan berhari raya setiap tahun adalah sama ..  means sama dari segi bila jumpa saudara-mara jauh akan cuba cari persamaan wajah kita sama dengan mak atau ayah .. dan persamaan ini dah mula dicari sejak kita lahir lagi sebenarnya .. 

sesetengah orang yang aku jumpa cakap ikut muka ayah sebab anak sulung .. separuh lagi cakap muka mak masa muda .. segelintir cakap muka mak cik .. sikit-sikit cakap muka nenek saudara .. adik aku pulak cakap "mualaf cina" .. huh! tolong cari celah mana tu?



mata bulat .. hidung bulat .. kulit cerah sebab kamera baik hati .. dimanakah?

lately aku dengar desas desus yang cakap sambutan hari ibu haram .. diperkatakan oleh seorang ulama tapi ianya nampak masih samar sebab aku tengok ada yang kurang bersetuju .. dan aku juga lihat ada sedikit perdebatan antara mereka .. 

"tapi pada aku tak salah sekiranya kita ada satu hari dalam satu tahun untuk menghargai ibu .. sebab ... satu hari nanti aku pun akan jadi ibu dan aku pun nak rasa dihargai macam aku hargai ibu aku sekarang .. it's really not about kita sama-sama sambut mother church day .. cuma hari menghargai ibu yang melahirkan aku .."

sebab ikut pendapat ayah jadi aku sambut hari ibu in advance iaitu semalam .. 


oh hee familia de amor 

adik beradik empat orang .. satu menuntut nun di skudai .. tinggal tiga budak comel dekat rumah bersama dua ekor kucing hyperactive 

ini tahun pertama aku sah ada duit sendiri .. kerja sendiri dan ini tahun pertama aku dapat hadiahkan mama sesuatu dengan benda hasil titik peluh aku .. hebat taw rasanya!! 

and glad she loves it!! 

hewhew

THANKS FOR READING THIS ENTRY
TAKE CARE PEOPLE!
 

5 comments:

susulemakmanis said...

dah nk kovvo eh?bestnyer..pape pon awak sweet!

GincoMerahJambu said...

hehe..tenkiu dear

wawahida idris said...

awak comel lah :)

YouSOF said...

Sekali pandang gambar yang dibantu kamera baik hati tu memang nampak ada ala² mualaf cina.. ;D


Dalam surat khabar kata nak sambut hari ibu boleh tapi niat kena betul.. Raikan dan hargai ibu yang banyaaaak berjasa kepada anak²nya..

Dapat bahagian keluarga sendiri memang hebat rasanya.. ;)

Anonymous said...

Can you tell us more about this? I'd like to find out some additional information.

Also visit my webpage password manager