Kesayangan GincoMerahJambu

MY Graduation (Budget, Friends, Family And Love)

assalamualaikum

bersediakah anda dengan entry yang maha panjang berjela ni?

dalam aku buat persediaan untuk konvo satu yang aku cari ialah pengalaman orang lain konvo dari segi bajet sebab aku anak sulung dan tak ada sesiapa untuk dirujuk kecuali along .. itupun aku sangsi sebab along uni, aku poli .. mesti ade perbezaan.. dan aku percaya ada juga orang lain macam aku dekat luar sana..

sebenarnya kalau korang membajet untuk konvo dalam ringgi malaysia lima ratus pun sebenarnya dah terlebih cukup .. tapi korang mesti nak baju baru, kasut baru, kan kan kan? untuk konvo ni, aku cuma beli tudung baru dan stokin baru SAHAJA..yang lain cuma pakai apa yang ada..so JIMAT .. hikhik!



biasanya bila nak konvo uni atau poli akan tetapkan yuran konvo yang kena dibayar sebelum konvo, so poli aku tetapkan rm200.00 termasuk gambar pentas, untuk tempat tinggal pula kami berjaya cari bilik sewa yang harganya cuma rm10.00 sehari/satu kepala..stay untuk tiga hari maknanya rm30.00/seorang..

untuk gambar studio pulak .. jangan gelabah macam aku sebab ingat gambar studio sangat mahal tapi sebenarnya nanti masa hari konvo banyak sangat booth yang bukak untuk gambar studio serendah rm45.00 pun ade siap dengan gambar family dan gambar kita .. tapi aku pilih pakej yang rm50.00

jadi yang lebih lebih itu adalah untuk duit makan/jalan-jalan/memufliskan diri sendiri waktu pesta konvo .. percayalah..cukup! 




dear bff yang sangat dirindui .. tapi sorang tak dapat bersama sebab sedang menuntut ilmu di sarawak..we miss u dear .. ini adalah sehari sebelum konvo di bno .. makan puas-puas, snap gambar kenangan sebanyak yang boleh! ^_^



insan yang paling banyak membantu sepanjang dua tahun .. yang tolong bagi duit makan setiap kali duit ptptn  habis dijoli dengan rakus nya .. ayah peluk kita masa keluar dewan .. terharu .. kita sebak saat nak terima diploma sebab tak sangka sesengal budak ni pun berjaya belajar sampai dapat diploma .. paling penting dapat banggakan mereka ni..





the best thing is dapat instax mini 7s in pink dari along .. sumpah terharu .. bila keluar dewan along terus bagi bunga dengan instax mini yang super comel rasa nak lempang-lempang je .. dah la tak habis lagi terharu along sanggup cuti dari ganu datang konvo kita .. dapat bunge dengan kmera lagi .. *nanges 



dear friends yang dua tahun susah senang sama-sama, hari ini kita senyum sama-sama
*nanges .. nanti gambar ni nak cuci nak letak dalam frame* 



12 comments:

Atiqah Fadzil said...

Bestnya dah konvo, kite lmbat lg :/

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said...

wah.. sudah konvo gak akhirnya kn... majlis konvo memang best... :) tahnias sis :)

Unknown said...

tahniah dah konvo :))

Didiey Fadhilah. said...

Happy graduating Syie :)

GincoMerahJambu said...

Atiqaa Payung: sabar taw..hee

GincoMerahJambu said...

Taufiq Ariffin: terima kasih

iyka zulaikha: terima kasih

didiey fadhilah ramli: tenkiuu kak!!

ejulz said...

ok la tu.. jimat.. :).. bukan pakaian jd ukuran masa nak mintak keje nnti tp keputusan kat sijil tu. hehe

Anonymous said...

tahniah syi dah berjaya diploma . segulung diploma akan mengembirakan parents . kan ?? jelesnye . tggu my turn next yeah .

hunnybunny said...

congrate syie..dh keja lum ni..xpa budak DSK sng dpt keja kn..based on experience..:p

KAIZEN said...

salam kenal ya
jika berkenan follow balik ya
makasih....

khairul akmal bin azman said...

tahniah dak dsk..
my junior..

syabas2!

YouSOF said...

Elok la tu pakai apa yang ada, semua barang cantik² lagi pu kan.. Dapt berjimat, dapat syukur nikmat.. ;)


Tahniah ye, kami tumpang gembira. Super duper terharu la ni ek, dapat kamera comel dalam kenangan yang indah..