Kesayangan GincoMerahJambu

ASSALAMUALAIKUM RAMADHAN

assakamualaikum,

kalau kita gembira tepuk tangan. hey! kalau kita gembira lompat-lompat. hey!


esok ramadhan, malam ni dah bermula tarawih, pagi tadi mak ayah dah sibuk ke pasar cari lauk, petang nanti anak-anak ajak mak ayah pergi tesco beli ho ho ho horlicks! including me. pagi-pagi dah usul kan kat mama beli holicks untuk sahur esok.


yang jauh dah mula pulang untuk sambut puasa dengan mak ayah, yang dekat lagi lah excited sambut puasa dekat rumah. sebab selama bertahun duduk dekat asrama, lepas tu masuk universiti jarang betei nak berbuka sebulan tiga puluh hari dekat rumah. tahun ni dah selamat habis belajar jadi dapat lah puasa sebulan penuh dekat rumah.


mak mak pulak wajib masak sesedap je setiap hari.


ramadhan bulan mulia yang dipenuhi dengan keberkatan, perbanyakkan lah amalan kita di bulan mulia ini. 

untuk yang mahu berubah


dua hari lepas baru habis kan novel "versus" tulisan Hlovate dan ini yang saya jumpa di muka surat pertama sebelum mula membaca. comel tetapi berisi. kan? 



ingat!
jangan ponteng puasa..nanti tak dapat duit raya ^_^

ingat!
pahala di bulan ramadhan ni berlipat kali ganda ^_^

ingat! ingat! ingat!
puasa lidah, puasa mata, puasa hati ^_^

4 comments:

Kesuma Angsana said...

apapun selamat berpuasa ye & tq hadiah GA tu KA dh terima semalam hehe

khairul akmal bin azman said...

nak duit raye mai ipoh

CikZaitul said...

igat jangan puasa time tengah hari bukak periuk..
kekekekke :)

khairul akmal bin azman said...

cantik blog ni..
lay out,

x sakit mata nak baca!