Kesayangan GincoMerahJambu

Cinta Sejati Tak Pernah Menyakiti

assalamualaikum..

hai para pencinta ..aww!

tahun depan umur aku dah masuk doploh dua tahun dan dah boleh jadi isteri orang bak kata hati yang kudus tapi tak sure lah lelaki yang kawin dengan aku nanti mampu bertahan tak dapat bini pemalas macam haku? (iklan untuk buat lelaki-lelaki lari)

dalam dua puluh satu tahun hidup ni dah banyak kali berjumpa dengan macam-macam jenis lelaki *amboi bunyi macam playgirl disitu. hewhew,

 tapi jenis aku setiap kali aku in relationship dengan lelaki mesti nak mak ayah tahu, lepas tu kalau mereka cakap okay baru berani teruskan tapi kalau ayat nye bunyi "eww..cari orang lain la kak" cepat-cepat stop sebab takut tiada restu.

tapi restu tu boleh dipupuk kalau tahu caranya, kalau betul jalan nya (/^_^\) Insyaallah


macam budak ni dulu pun mak ayah macam tak berapa bagi kawan dengan along, tapi sama-sama ambil hati, tunjuk kesungguhan, nah sekarang along dah jadi bakal **** kesayangan gayanya. 

i just open my fb wall this morning and i found this

Ramai pasangan sekarang membawa cinta mereka dengan 'syok sendiri' yakni cinta antara dia dan pasangan shj. Drpd sebelum kahwin sehingga lah beranak pinak. Sehingga sering merobek hati-hati insan yg penting dalam hidup iaitu keluarga, ibu ayah. Jauhi cinta seperti ini. Cinta yg tiada nilainya. True love never hurts because it is granted by Allah. Think about it.

status pagi ni dari wall salah seorang kawan masa belajar dan syie minta izin untuk share, bukan di wall facebook tetapi di laman blog ini.


 kadang kita tak sedar hati siapa yang terluka dengan kedegilan kita, kita tak sedar yang kita sedang berdosa terhadap ibu bapa kita.

entry entry akan datang 

september fav review
as beauty product review
october new product

excited?

me too ^_^




5 comments:

cikeyrah said...

samalah, kalau keyrah nak bercinta mest nak bgtau family dulu, Alhamdulilah yang second nie family terima, yang 1st dulu family awl2 dah reject, ..

GincoMerahJambu said...

kan? bila family reject terus x sedap hati nk teruskan hbungan..gud luck untuk relationship awak skrg ^_^

WH said...

luv this entri.. cintailah mereka yg mencintai kamu, tidak lebih dari mereka mencintai allah, rasul dan ibu bapa mereka. that's true love.

ma ❥ said...

BETUL TUH kalau relation tuh kalo family tak tahu rasa cm xde feel bercinta pula..chewah he he

boni kacak said...

hmmm... tapi kenapa saya rasa susah nak percaya pada cinta ni.. cinta ni satu perasaan yang tak kekal..pada awalnya je yang kononnya best.. kaulah segalanya, kaulah permata hatiku, kaulah cinta teragungku, in the end of the day, semua tu hilang sikit demi sikit.. hilang segala kemanisan seperti awal2 percintaan dulu.. tak taulah.. mungkin saya je yang berperasaan macam ni je kot.. malas nak fikir.. senang cerita , kahwin je la kalau rasa dah bersedia nak kahwin.. dengan sesiapa pun tak kisah.. kalau itu yang ditakdirkan pasangan kita..