Kesayangan GincoMerahJambu

FRESH FLOWER DECO IDEA FOR

assalamualaikum.

hai uolls puasa dah ade yang dapat cuti free belum? kihkikih

Alhamdulillah tahun ni feel nak raya datang lepas dua minggu puasa. feel dia lain macam sikit. teruja yang melampau sebab Alhamdulillah rezeki ayah murah dan i sebagai anak harus lah tumpang gembira *sambil tumpang request mcm2. hihi..

daripada kecik sampai besar macam ni i tak pernah pun tengok orang buat persiapan raya pada puasa pertama. do  you? sedikit pelik untuk i, sebab masa kecik-kecik pun i tengok makcik2 i kemas rumah nenek lagi dua hari nak raya paling awal pun.

ehem!

raya tahun ni anak perempuan pn.rosidah ni kerja dah ada gaji sendiri. maka hendaklah beta menyumbang barang sedikit lebih barang untuk raya nanti. tapi mama dah cakap awal-awal

"anak dara kerjanya kemas rumah, bahagian hias-hias rumah semua mama serahkan kat kakak"

so here's some of my fresh flower decoration idea for raya. so anaks2 dara yang suka munge2 seperti saya. mari kita kongsi idea untuk buat rumah nampak fresh gitu pagi raya nanti.


tulips yang stunning. 
 ruang tamu sangat sesuai untuk hiasan macam ni. rumah syie ada dua ruang tamu satu agak besar dan satu lagi agak kecil sesuai untuk berbincang. bunga besar macam ni lebih sesuai kalau letak di ruang lebih besar 


Y U SO SWEET?

ruang tamu kecik letak bunga warna macam ni. sebab comel dan lebih kemas. *pergi kedai bunga oder bunga macam ni


dining table pretty?

meja makan pun ada dua which means kena ada dua bunga, satu dekat ruang makan satu dekat dapur. walaupun pagi raya nanti meja akan penuh dengan pinggan mangkuk dan cawan-cawan. i tak kira! nak jugak ada bunga kat tengah meja. tapi mungkin dalam pasu yang lebih tinggi. hewhew..


for mom's mini garden?

rasanya tak perlu beli bunga kot, cari bunga kat taman mama, patah kan masuk dalam botol jem. 
hihihi. 

nampak tak semua hiasan pun nak bunga sahaja. ni belum lagi masuk bilik sendiri. i ada plan nak langsir dengan cadar baru. *ambik kalkulator kira bajet. wish me luck for this people! . 

semua ini akan dilakukan pada malam raya. fuhfuhfuh. mohon otak cergas masa tu. ia juga akan jadi hasil kerja i dengan my sis. 

TWEET DENGAN SAYA : https://twitter.com/syiemazlan 

5 comments:

khairul akmal bin azman said...

wahh..cam eric leong!

nice entry syie.

| CIKZEK | said...

like deco deco dah :) hehehe nice nice ! tp munga manyak nyamuk t. huhu

khairul akmal bin azman said...

cik zack name atas ni?
geli mak.. ang ingat ang sowang de balak..

Jahirah said...

mesti bz nti ngemas rumah....bunga segar sedap mata memandang...fresh je rasa...

Unknown said...

wahh .. segar jerk tgk munge2 tue.